2013年12月09日

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Thank you for coming! WOW!8 people today! Thank you! Good job!


11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Hello! We met travelers from Brisben, Australia. They were heading to Tokyo. Where are you going to visit in Tokyo? Asakusa!
Where did you go in Kyoto? They enjoyed visiting Kiyomizu temple, the Imperial Palace, and Golden Pavillion.
The food she really enjoyed was mitarashidango! Thank you for talking with us although they did not have much time before cacthing a train! They are young but mature.
オーストラリアからのお若いカップル!!これから東京に向かうという事でした。東京では浅草に行きたいそうです。
京都で訪れた所は? 清水寺、御所、金閣寺。女性の好きなった日本の食べ物は!?みたらし団子!本当に美味しかった!
電車に乗る前のお忙しい時にお話くださってありがとうございました! お助け隊の皆さんご感想 トラベラー達若い!でもしっかりしている。

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Hello! After talking with the couple from Australia, we decided to go to Higashi Honganji. We met people from France on the way.
How long have you been travelling? For 5 weeks! He is a nurse and came to Japan for training. He told us about nursing education system in France.They have more on-the-job trainings compared to Japan.
When they were in Tokyo, they enjoyed shopping at Don Quixote and visiting Odaiba to see the life-sized Gundam statue.
東本願寺に行く途中でフランスのリヨンからお越しのお二人に出会いました!男性は看護師さんで研修もあって日本に5週間滞在されている
との事でした。日本を満喫☆されていたお二人。東京ではお台場のガンダムを見に行ったり、ドン・キホーテで買い物を楽しんだり。
日本の朝食は馴染めなかったそうですが、(フランスでは朝食は甘いものを食べる)京都での宿泊先は京都の神社だとウキウキ!!!
嬉しそうに語ってくださいました。

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!


Hello! We met young highschool students who came from the US and New Zealand.
One of them live in Shiga as an exchange student and told us how much she likes Shiga. She showed us Kusatsu's famous Japanese sweets called Ubagamochi she bought for her friend.
こんにちは!アメリカとニュージーランドからお越しの高校生のお二人☆
交換留学生で滋賀に住んでおられるそうで滋賀大好き☆と仰っていました。草津で購入したという”うばがもち”という草津名物の和菓子を
見せてくださいました。滋賀のうばがもちを持っておられる外国の方は始めて出会いました。
合流するお友達を待っていたお二人、長い間お助け隊とお話くださいました。有難うございます!

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Hello! Do you need a help? He was looking at a map. He was a traveler from Stuttgart, Germany and wanted to go to the hotel near Kyoto station. He said he came to Japan on business. Although he just arrived at Kyoto station after a long flight, he was kind enough to talk with us for several minutes. One of the Otasuketai members told him about her trip to Germany showing her pictures of Neuschwanstein Castle. He looked very happy to see the picture. The other member told him about her business trip to Germany.
地図を見ていたトラベラー ドイツはシュトゥットガルトからお越しのこと。京都近くのホテルとお探しでした。日本ではビジネス旅行
長旅の後にも関わらずとても気さくに私たちとお話して下さいました。ドイツに行らしたことのある、またはこれからいらっしゃらる生徒さんと
も会話が弾んでおられました。ドイツのノンシュバンシュタイン城の写真を見せていた生徒さん、旅行者も喜んでおられました。
ビジネス旅行の合間に京都観光もされたいとの事、南禅寺や、清水寺、哲学の道、金閣寺などお勧めすると喜んでおられました。
ハリボグミはドイツの人気土産だそうです。

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!


We met another traver looking at a map in front of Kyoto station. Do you need a help? He said No, but he tried to talk with us after I told him ”We study English and enjoy meetig people speaking English. ” He was a Belgian traveler travelling Japan by himself.
He asked us the reason why many Japanese people don't try to speak English although they understand it. He actually speaks 4 languages such as German, French, Dutch, and English. He uncouraged us to speak English without hesitation.
In Belgium, people eat spicy cookies called speculaas for Christmas. I would love to eat them!!
地図のところに立っておられたトラベラー。Do you need a help?とお聞きすると、No. 大丈夫と言われ会話して下さるかな。。と少し心配でしたが英語を勉強しているというと快くお話して下さいました。ベルギーの方で香水を扱うお仕事をされているそうです。
とてもよくお話して下さる方でした。どうして日本人は理解しているのに英語を話さないの?どんどん話しましょう!と励まされました。
4か国語出来るトラベラー。すごいですね。私のオランダ人の友人はTV番組が英語で放送されている番組が多く、小さい頃から
見ていて自然に身に付いたと言っていました。クリスマスにはベルギーではスペキュロスというスパイシーなクッキーを食べるそうです。
食べたくなってきた~!!と、お腹がすいてきた所で今日はお開きとなりました。

初めて参加や外部から参加して下さった方、2回目!、4回目!という生徒さんもおられましたが臆せずにみなさん頑張って旅行者とお話くださいました。京都のお勧め、金閣寺の行き方などもアドバイス下さってトラベラーも大喜びだったと思います。
出会うトラベラー達が実年齢よりみな落ち着いていて大人っぽいというご感想も飛び交いました。
ありがとうございました!

11/30(土)外国人観光客お助け隊 ご報告!
Do you need a help?

また参加して様々な方々との出会いを楽しみましょう!
21日(土)10時 京都タワー1F入り口前集合!  東寺に行きます!弘法市へLET'S GO!
26日(木)10時 京都タワー1F入り口前集合!  京都タワー周辺




Thank you so much!
Tonomura



同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事画像
2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告!
3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました)
12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!
12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告!
9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!
同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事
 2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-10-04 00:55)
 3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました) (2015-04-07 00:28)
 12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-02-02 16:42)
 12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-09 10:24)
 9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-01 00:12)

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。