2015年01月01日

9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Thank you so much for your participation!!!
ご参加有難うございました! 

9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!

9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!


He was here for a conference and waiting for his friend to travel with.
生徒さんが待ち合わせ場所でお話されていたフランスからの旅行者。今回は会議の為来日。会議で出会った人と待ち合わせされていました。

9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!

We met a young man from France. He was visiting Japan by himself. He enjoyed eating Japanese curry which is different from one in France. Japanese curry is sweeter and he quite likes Japanese curry.
フランスからの学生さん。一人で旅行されていました。日本のカレーおいしいね!カレーフランスにもカレーはたくさんあるけれどインドカレーで辛い!

9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!
生徒さんお手製のお土産 素敵☆じゃないですか! 旅行者も大変喜んでおられました!

Then we met a man from Luxemburg. He was here for a medical conference and he was in a hurry. Thank you!
ルクセンブルクからの旅行者に出会いました!珍しいです!医療関係の会議で来日されていました。今日は本当に会議関係で来日されていた方が多かったです!

9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!

We met a couple from America. They were heading for Kinosaki. They love Japan so much and they told us they didn't mind living in Japan. This is their 4th trip to Japan. The woman has been learning Japanese for 4 years and she spoke to us in Japanese very well.They had visited Obuse, Nagano before they came to Kyoto.
アメリカよりご夫婦で旅されていました。城之崎に向かうとおっしゃっていました。1週間滞在されるとの事!日本が好きで住んでも構わない。
4回目の日本旅行。奥様は日本語がお上手でした。4年習っているとの事でした。京都に来る前に長野の小布施にも行ってきたと
おっしゃっていました。なかなか小布施にいらした旅行者には会いませんね。。

9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!


9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!

They were looking for an ATM and a currency exchange at Kyoto station!
They were happy that we tried to help them! Oxnard in California is famous for big and delicious strawberries. There is a strawberry farm called Nishimori and it's owned by a Japanese man. She likes Nishimori's strawberries very much.
ATMか外貨両替を探しておられました。カリフォルニアのOxnardという所は大きくて美味しいいちごイチゴで有名だそうでニシモリという日本人の経営している
ファームがあるよ。と教えて下さいました。

積極的に会話に挑戦して下さいました!Good job and keep up the good work!
沢山の出会いがあるお助け隊 2015年是非挑戦してみて下さい!門松 

Thank you!
Tonomura






同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事画像
2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告!
3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました)
12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!
12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告!
8/30(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!
同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事
 2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-10-04 00:55)
 3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました) (2015-04-07 00:28)
 12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-02-02 16:42)
 12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-09 10:24)
 8/30(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告! (2014-10-05 23:47)

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。