2013年05月30日

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!

Thank you so much for your participation! Great job!
It was bit drizzling outside and we hoped it would not get worse.icon03
Am I a rain bringer?

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
On the way to Higashi Honganji, we met a couple from the US.
They were waiting for a bus to catch and kindly talked with us.
バス停でバス待ちの所失礼しまーす!快くお話し下さいましたよ。アメリカからで
日本は素晴らしい。少しの間でしたがお話しして下さってありがとうございました。

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
At Higashi Honganji, we met a couple from Holland. They enjoyed eating at Japanese restaurants.
Especially she liked sushi and okonomiyaki. They are very different from what they eat back home.
オランダからのトラベラー お好み焼きやお寿司が特に楽しめた。国で食べている物とは全然違って美味しい!!
電車に乗る前で少し急がれていました。。icon16お引止めして済みませんがお話し有難うございました。

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
Where are you from? Cloatia! Welcome to Japan!What part of Cloatia?Dubrovnik city is a small and made out of stone.
I saw a picture of this city on line. It's a beautiful small city.
He was travelling alone. What do you think about Japan? Great!
Why did you decide to travel to Japan? He has played Japanese Nintendo TV games since he was a child.
One of the Otasuketai memeber asked him about several TV game softwares and the traveler knew all of them.
They enjoyed talking about TV games for a while. He was surprised to see many Japanese people have an i-phone.
クロアチアから一人旅行で  弁護士さんでした。クロアチアのどちらから?ドゥブロニックという小さくて石でできた街だと説明してくださいました。ウエブで見てみるとヨーロッパの小さな田舎町という感じで素敵な所でした。日本のTVゲームの影響で日本に来てみたいと思われたそうです。ゲームが好きなお助け隊とも話が弾んでしばしゲームトークを楽しまれていました。日本人て多くの人々が
アイフォン持っているね!と驚いておられました。色々お話しして下さってありがとうございます!
お一人旅でのんびりした旅をされているようでしたので午後からのおたべ作りにもお誘いしてみました。来られませんでしたが。kao_10

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
We met a cute little girl and her family!
Where are you from? Poland! They said they were going to Hiroshima to visit Hiroshima Peace Memorial Museum.
What kind of food did you enjoy eating in Japan?We asked the little girl this question and she said a watermelon.kao_22
They came to Japan on his business. He had a conference in Hokkaido before coming to Kyoto.
They wanted to know many sightseeing spots in Kyoto, and Otasukeati members helped them a lot.
ポーランドからのご家族。とても可愛いkao05お嬢さんにもお会いしました。広島では平和公園と資料館に行きたいとのことでした。
女の子に日本に来て何が美味しかった?と聞いてみるとスイカ!と答えて微笑ましかったkao_21です。ご主人のお仕事で日本に来て、北海道で会議の後京都や広島を旅されているとの事でした。
京都観光するのにおすすめの場所はどこか。と熱心にお助け隊に聞いてくださりお助け隊も一生懸命地図を広げて説明
してくださいました。

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
When it comes to raw fish, he is not adventurous!He did not really enjoy Japanese food, but he liked tonkatsu!
ポーランドからお越しの旅行者 生魚苦手!!kao_12とんかつなどが好き!
生魚食べなれていないと抵抗がありますよね!

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
They were little bit in a hurry, but thank you so much for talking with us!
電車時間が迫っていてお急ぎでいらっしゃいましたが少しお話し下さいました。有難うございます!
アメリカからのトラベラー!Enjoy the rest of the trip!

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
It took them for 12 hours to come to Japan from Switzerland. A father and his son. Welcome to Japan!!
They eat Japanese food every day back home! They told us that they have beautiful mountains, delicious chocolate and cake in Switzerland. Once you come to Switzerland you would know what I am talking about.
Please come to my place when you come back to Japan. One of the Otasuketai members offered kindly.
スイスからの親子 12時間もかけてようこそ日本へ! スイスでは毎日日本食を召し上がっているそうです。
スイスはどんな所ですか。美しい山々、美味しいケーキやチョコレートがありますよ。一度来てくれたら今話していることがわかるでしょう。
また日本に来られるときは家に来てください!お助け隊メンバーが親切にオファーされていました。kao_22お時間にも余裕があったようで旅行者もゆっくりお話し下さいました。

5/10(Fri)外国人お助け隊ご報告!
I live here!

今回も素晴らしい方々に出会えてお話しを楽しめましたね。雨ももって良かったです。大活躍くださいました!! 
写真はないですがフランス人の旅行者で今度日本に住みたいという学生さんにも出会いました。
可愛いお子さんkao05を連れて参加くださったお助け隊メンバーも大活躍してくださいました。様々な国の方々がお話しされる英語を聞くのも勉強になりますよね。アクセントや使う単語の違いなど。

おたべ作りにも参加くださって有難うございました!体験風景はベルコフェイスブックに載せています!It was fun, wasn't it!?

Please join Otasuketai in June!
Tonomura


同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事画像
2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告!
3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました)
12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!
12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告!
9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!
同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事
 2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-10-04 00:55)
 3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました) (2015-04-07 00:28)
 12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-02-02 16:42)
 12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-09 10:24)
 9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-01 00:12)

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。