2012年05月18日

5月12日(土)お助け隊 ご報告!

5月12日(土)お助け隊 
Thank you so much for joining OTASUKETAI! It was very successful! These two otasuketai members were very brave and talked with many foreign travelers!
2名ご参加くださいました! 有難うございました!!大成功! 積極的に旅行客とお話くださって盛り上がりましたね。


5月12日(土)お助け隊 ご報告!
We started out activity in Higashihonganji where many foreign travelers stopped by.
He was very serious about taking pictures. It was his first visit to Japan and excited about exploring in Kyoto. He told us that he was going to Hiroshima after Kyoto.
まず、東本願寺からはじまりました。多くの観光客が訪れます。真剣に写真を撮っていた
トラベラーと、 アリゾナからはじめての日本!アリゾナは暑い!50度に達する地域もあるとか。この後広島に行きます~!という事でした。

5月12日(土)お助け隊 ご報告!
Then we met a couple from England. They were very interested in Japanese cultures.
They asked us many different questions. What is the purpose of Noren, a shop curtain?
Their favorite Japanese foods are Japanese pickles! They are delicious!(^_^)
イギリスからお越しのご夫婦 日本文化に興味深々!沢山の質問を受けました!WOW!
暖簾がとても気にいったが、目的は何? 日本食でとても気に入ったのが梅干などの
漬物と、お寿司と一緒に食べるしょうが。生徒さんの英語力にも感銘を受けていましたよ☆

5月12日(土)お助け隊 ご報告!
He spoke good Japanese! He has been studying Japanese himself. They went to Takayama, Kanazawa, Hiroshima and Mt.Koya. One of the Otasuketai has just been there. She told them how wonderful Mt Koya was.
日本語上手なフランス人の青年 自分で勉強しています。WOW!(^_^) 高山、金沢、広島、高野山ななど旅されていました。この間高野山に行ってこられた生徒さんと話しが盛り上がっていました。

5月12日(土)お助け隊 ご報告!
We moved to Nishihonganji but did not meet any foreign travelers. On our way back to Higashihonganji, we met several travelers! It was interesting to meet them on such a small and narrow street.
その後西本願寺に行ってみましたが観光客に出会えず(>_<)戻る途中の路地で数人の旅行客に出会うことが出来ました。What is your favorite Japanese food? Tempura! てんぷらが美味しい&レンタサイクルで京都を楽しんだというオーストラリアの生徒さん。

5月12日(土)お助け隊 ご報告!
レトロなビルの中になんと なか卯! 

5月12日(土)お助け隊 ご報告!
5月12日(土)お助け隊 ご報告!
A very funny Italian! He was excited about visiting different places on foot within 6 hours! He asked our suggestion!
とても明るく面白いイタリア人! 6時間で行けるだけ行ってみたい、しかも徒歩で!どこがお勧め!?と沢山の観光スポットを聞かれました。イタリアにも遊びに来てね!

5月12日(土)お助け隊 ご報告!
5月12日(土)お助け隊 ご報告!

旅行客の方々からも一緒に写真を撮ってほしい!といわれることも。観光中での日本人との交流を楽しんでいただけているようです。街中を歩いて外国人観光客とコミュニケーション楽しいですよ!英会話初心者の方も大丈夫! 是非ご参加ください☆☆
万歩計をつけていらした生徒さんがお助け隊で1万歩位行きました! いい運動にもなりますね!

Tonomura





同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事画像
2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告!
3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました)
12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!
12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告!
9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!
同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事
 2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-10-04 00:55)
 3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました) (2015-04-07 00:28)
 12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-02-02 16:42)
 12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-09 10:24)
 9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-01 00:12)

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。