2014年08月02日

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

Thank you for your participation! it was such a beautiful day! We were looking foward to meeting many foreign travlers and we did!


5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

Hello! They both live in Saudi Arabia to work now.
They came to Japan for business and sightseeing.
The traveler on the left in the picture is from Jordan. We hardly meet people from Jordan, so we asked many questions such as famous places to visit.
He told us to go to go to ruins of Petra, Dead sea, and Red sea.
The traveler on the right is a Philipino and he gave us his green cap saying Kingdom of Saudi Arabia! That was surprising and we felt very happy at the same time.
Are you sure?? He said "Keep it. Many people in Saudi Arabia wear it."
サウジアラビアにお仕事で住んでおられ日本にはお仕事で来られたお二人。 片方の方がヨルダンご出身というので
ヨルダンの観光地を聞いていました。ぺトラ遺跡、死海、紅海だそうです。 最後に かぶっておられた緑の帽子を
あげるよ、と下さりました。いいんですか。いいよ、サウジアラビアの人々がかぶっているよ。
出会い&お話だけでも大変嬉しいのですが、こんな頂き物もするなんて。。皆さんいい方ばかりです。
お助け隊メンバーの方に被っていただきました。よく似合っています!He looks good in the green cap!!

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

Hello! We kept meeting many people after them!! Many of them asked us a bus stop for Golden Pavillion.
We took three of four more groups to the bus stop for Gorlden Pavillion.
金閣寺に行きたい!とおっしゃる方が今日は多かったですね。。バス乗り場が分かりにくいのでご案内しました。
3,4グループはお連れしましたね。。

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

He asked us if there were buses going around major sightseeing spots in Kyoto.
Keihan bus has the service. You pay 2100 yen for all-you-can- ride and a spoken guidance is aslo available.
http://www.kyoto-lab.jp/mk_k_whtb/
デンマークの科学者に出会いました。一日京都を回れるバスがないかお探しでしたので京阪バス
2000円で観光地を色々回れるサービスを紹介しました。
✩ミニデンマーク語レッスン✩
Tack= Thank you
Tack sa mycket = Thank you very much!

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

He was looking for Apa Hotel. There are a couple of Apa hotels around Kyoto station, and we took him to a wrog one.
I appologized him but he said no worries! In fact we were able to talk while walking toward the hotel!
What kind of Japanese food did you enjoy? Live shrimps!
アパホテルをお探しのトラベラー ビックカメラ前のところだと思いお連れしたのですが違っていましたkao08すみません!と謝りましたが全く問題ないよ。
ととても気さくな方でした。遠回りになりましたがお話も沢山できて良かったです。
生きたエビを食べた!すごい体験ですね。 

どんな仕事してると思う? What kind of job do you think I have?
I make cookies! WOW! Did you think I'm a musician?
ミュージシャンかと思った?正解はクッキーを作る人!と言われみなで微笑みましたkao_21

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!

5/31(Sat)外国人観光客お助け隊ご報告!
最後は キプロスからの サッカートレーナーに出会いました!

It was fun meeting many different people from different countries!
楽しい出会いがいっぱいのお助け隊! 暑さに負けず8月も続行!

Great job on helping people and talking with travelers!

皆さん頑張ってくださいました!有難うございます!

Tonomura




同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事画像
2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告!
3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました)
12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!
12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告!
9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!
同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事
 2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-10-04 00:55)
 3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました) (2015-04-07 00:28)
 12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-02-02 16:42)
 12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-09 10:24)
 9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-01 00:12)

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。