2014年05月13日

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Thank you for your participation!!

We were very fortunate to be able to do Otasuketai under the beautiful weather!
Cherry blossoms were amazingly beautiful!iconN10


4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

First we met a woman right in front of Minamiza. She was waiting for her Japanese friend to come.
When she traveled to Ireland, she met a Japanese woman. They've been in touch since then.
She works for an oil drilling company and she is from South Arkansas.
She kindly asked us how long we had been learning English.She visited Kyoto, Hiroshima, Koyasan and Tokyo.
南座前集合!で出発!と目の前に旅行者が座っておられたのでお話させて頂くことにface02She tried octopus and they were tasty!
日本人のお友達を待っておられるとのことでした。アイルランドに旅したときに出会った友達、ずっと連絡を取り合っていて
今日に至ったそうです。旅先での出会いもいいですね。。
アーカンソーからお越しで石油を掘削する会社にお勤めだそうです。 とても親切な女性で私たちがどのくらい英語を勉強しているのか
興味深々で聞いてくださいました。タコも食べてみました、とても美味しかった!との事
高野山へ行った!という外国人に最近多く出会いますね! 

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

We met a loving couple from France. They did not have much time to talk with us, but they were very happy about Japan, telling us "Japanese people are very helpful." They met on the internet. They liked Japanese kimonos!
仲のいいカップルface05時間が余りなかったのですが
日本人はとても親切!インターネットで出会ったお二人、日本の着物も美しいと絶賛されていました。

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

It is about -5 degrees in Canada! They had visited Tokyo before they came to Kyoto. Cherry blossoms are not many in Canada.
He loved Japanese ramen noodles! What is the famous landmark in Canada? It would be the CN tower.
カナダはマイナス5度で寒いです、とカナダからも旅行者  京都の前は東京を訪れられていたそうです。カナダには余り桜がない。
着物を着た人々は綺麗だし日本のラーメンは本当に美味しい!トロントではCNタワーが有名!
He is a mechanic and she is a dental hyginist.

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

They had many questions for us!
Usually we ask foreign travelers some questions, but it was the other way around!
Why are many torii gates red? Why do many Japanese people give the peace sign in photos?
She was interested in kimonos, I told her to try it on. She was worried that kimonos would be too small for her.
いつもはこちらから色々ご質問するのですが今回のイスラエルからの旅行者は違いました!色々私たちに質問が! なぜ多くの鳥居が赤いのか。 日本人は写真でピースサインをするのか。 などなど
女性は着物に興味深々でいらしたので 着てみてはいかがですか、とお伝えすると私には小さい着物はフィットしないでしょう。kao_13そんな事ないですよ!!
We see Japanese movies. Beat Takeshi is very popular! The Japanese movie they recently saw is Soshitechichininaru!
日本の映画もよくご存知でした。ビートたけしの映画や福山雅治の”そして父になる”もご覧になったそうですよ!絶賛されていました。
SHALON! シャロンとはイスラエルの挨拶言葉


4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Welcome to Japan all the way from Kenya!
They had enjoyed visting Kiyomizu temple before they met us. What is the traditional food in Kenya? Ugari
What is the wheather like in Nairobi? It is quite dry in Nairobi.
ケニアからはるばる京都へようこそ~!私達に出会う前に清水寺へkao05
ケニアの伝統料理は、ウガリ!ナイロビはかなり乾燥した気候だそうです。face02

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Welcome to Japan from Quebec, Canada!
They decided to do the pilgrimage on Shikoku island. What was your favorite food? They enjoyed a seafood bowl in Japan!
四国巡礼されるというご夫婦に出会いました!カナダのケベックからようこそ! 海鮮どんぶり美味しかったとの事でしたface05

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

Welcome to Japan from Italy!!
Both of them spoke Japanese well, especially the woman! She told us she sometimes sings Japanese pop songs.
Whose songs? Otsuka Ai, Hamasaki Ayumi, Kimura Kaera, and Minamino Yoko! WOW!! They were going to visit their friend living in Mishima.
イタリアからの旅行者 両方の方とも日本語がとても上手!!特に女性は流暢で大塚愛や、浜崎あゆみ、木村カエラ、南野陽子
などのポップソングをよく歌うとの事でした☆ 三島に住んでいるお友達を訪ねると仰っていました。

4/3(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!

We met a daugher and her mother from Islael. They were looking for a Sushi restaurant called Hisago Zushi.
We enjoyed talking with them while taking them to the restaurant.
最後にイスラエルからお越しになった親子に出会いました。ひさご寿司を探しておられましたのでお連れしました。ガイドブックに載っているそうです。
お連れする間に色々お話出来てよかったですね!
今回は2組ものイスラエルからお越しになった旅行者に出会いました。旅行者の皆さん本当に快くお話下さって感謝でした!


桜も綺麗で大満足でしたね! 参加いただいた皆さん大変有難うございました!異文化勉強になりますね! まだまだ外国人観光客がいらっしゃいます!
積極的にお話しましょう!

Tonomura





同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事画像
2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告!
3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました)
12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!
12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告!
9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!
同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事
 2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-10-04 00:55)
 3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました) (2015-04-07 00:28)
 12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-02-02 16:42)
 12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-09 10:24)
 9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-01 00:12)

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。