2012年10月26日

10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!

Hello Thank you for joining Otasuke tai. It was fun meeting and talking with people from different countries, wasn't it?
You did such a great job communicating with the travellers we met. They were happy to get a lot of information about Kyoto. Many travelers asked us why Japanese people make a peace sign for photos?
お助け隊ご参加ありがとうございました!! 今回も天気がよかったですし、時代祭りも控えていて沢山の観光客と
出会えて会話が弾ましたね。この週末は二条城祭りや陶器市、ねぎフェスティバルなども開かれていてお助け隊の皆さんにも観光客の皆さんに
案内して頂き観光客も大変喜んでくださっていました。沢山の旅行客の皆さんから何故日本人は写真を撮るときにピースをするの?と聞かれましたface02 

10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!

10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!
The very friendly Australian couple
They had visited Holland, Czech republic, and Hungry before coming to Japan.
Have a good trip to Hiroshima!
これから広島に行くというオーストラリア人旅行者
ヨーロッパを回って来た長旅の終わりだそうです。これから広島へ!

10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!

They are good friends from London. One of them currently lives in NY.
They reunited in Japan and were traveling togethr. They were very friendly and enjoying sightseeing in Kyoto.
His T-shirt is hidden, but it caught our eyes because it got a Japanese flag design.
ロンドンから 親友同士の旅 お1人の方が今NYに住んでいる
写真では見えないのですが日本の日の丸デザインTシャツを着ていらして面白かったです。

10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!
The picture book author from the Netherlands!
Wow! She told us that she is a picture book writer. Her books are published in Japan as well.
She was going to the Art Island, Naoshima. She mentioned Kusama Yayoi as a very famous Japanese artist. She has actually been to her
exhibition held in Paris!
☆絵本作家さん☆   オランダからお越しで今回はビジネスと旅行を兼ねて日本旅行
日本でも彼女の絵本が出版されているそうです!凄~い!


10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!
Welcome to Japan from Ukraine!
It was the first time for us to meet traveles from Ukraine!
They told us that they stayed in Ishiyama during this trip! Ishiyama, Shiga!? WOW!!
What's the traditional Ukrainian dish?Borsch-- It is like soup.
ウクライナの方々にお会いしたのはお助け隊で初めてです!
石山に泊まっていらしたと聞いて、わお!滋賀にいらした旅行者とお会いする機会がなかなかないので。。
生徒さんがいい質問してくださいました。ウクライナの伝統料理は?ボルシチ スープみたいなのかな、
と答えてくださいました。

10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!

10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!
Welcome to Japan from Dubai!
They were looking at the map. Do you need a help? How can we go to Kiyomizu temple?
どこに行かれるのですか。 地図を見て迷っていた感じ。。 
ドバイにお住まいの旅行者の方でした。 おしゃれですね!とお伝えすると喜んでおられました。


10/20(Sat)外国人観光客 お助け隊 報告!

They were so cute!!
Otasuketai were very excited to meet those small children. They were very shy but their parents were not shy at all!
Their father was very funny! He told us lots of jokes and kept us laughing all the time. Their mother has lived in Niigata
before so her Japanese was very good!!!
とても可愛い子供達に釘付け!とても恥ずかしがり屋さんでしたが お父さんはとても面白くてジョークばかり
言って笑わせてくださいました。
奥様は2年間新潟に住んだ事があるとの事で日本語が本当に流暢でした。21日の東寺マーケットのことまでご存知でした。

他にもアイルランドやイギリスからお越しの旅行者が出会ったお助け隊の皆さんと会話を楽しまれていました。
後で二条城のお祭りにも案内されて喜んでもらえたそうです☆
日本に来て驚いた事は? お助け隊の皆さんに会えた事かな? 嬉しい一言も頂きましたよ!


11月は紅葉を楽しみながら旅行者との出会いを楽しみましょう!
Thank you! Good job!
Tonomura


同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事画像
2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告!
3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました)
12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告!
12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告!
9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告!
同じカテゴリー(☆外国人観光客お助け隊報告レポ☆)の記事
 2015年 夏の外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-10-04 00:55)
 3/28(Sat)外国人お助け隊ご報告!(バスで観光地を訪れました) (2015-04-07 00:28)
 12/18(Thu)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-02-02 16:42)
 12/23(Tue) 外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-09 10:24)
 9/27(Sat)外国人観光客お助け隊 ご報告! (2015-01-01 00:12)

上の画像に書かれている文字を入力して下さい
<ご注意>
書き込まれた内容は公開され、ブログの持ち主だけが削除できます。